På denne siden vil det bli bilder av medlemmenes prosjekter som vi besøker eller medlemmene selv sender oss. Vi kommer til å oppsøke flere medlemmer i tiden som kommer! Klikk på bildene for større format!
Garasjen til Geir Edvardsen#271 fra Fetsund
En 67 Firebird conv. 326 med TH350 kjøpt i 2012 som ble EU godkjent før stripping
Geir gjør det meste selv, en del rust i gulvet ellers et brukbart prosjekt.
400 blokk, stroket og borret 0.30 over med 6x4 topper er ankommet.
Ombygd til 11" skiver rundt og 2" droppspindler, ny bladfjærer og Hotchis stabstag framme og bak.
Enda gjenstår det en del før vi får se den på veien men tror dette blir meget bra.
Vi gleder oss.
Bilder av medlem #90 Dag's '70 LeMans Cab.
Slik så den ut tidligere. Resten taler for seg selv, se og nyt!
Garasjen til Arild Osland fra Vikeså har dette prosjektet.
Hei sender nokre bilder av prosjekte 1964 bonneville. har holdt på i 4 år nå, det går rette veien eg og min far som holde på.
Hilsen Arild Asland
Lykke til videre Arild vi følger prosjektet videre....
Garasjen til Roy Edvardsen i Fetsund.
Roy's 66 Tempest Convertible er ett flott skue, Roy gjør alt selv og foretrekker å restaurere i stedet for å kjøpe repro-deler, noe han har lyktes svært godt med. Bilen kommer til å vekke meget stor oppmerksomhet til våren, jeg tror Roy ser frem til å få asfalt under hjulene!
Med 20" bak og 18" foran blir det fin "stuk" på bilen, det gjør det ikke noe værre at det har blitt montert Air-Ride på bilen heller. Valget av farge er også innertier. 4x bremseskiver er montert 13" framme og 12" bak gjør at det blir seende kjempe-tøfft ut!
Tempesten våkner snart til liv igjen etter ett langt opphold i landet, den er tatt inn til Norge i 1996 og har ikke vært på veien med Norske skilter. Roy har derimot tenkt til å gjøre noe med dette inne kort tid, trenger å få tilbake motoren "den originale 326'en" for montering på nytt. Motoren har vært montert inn i bilen tidligere etter total restaurering men det har oppstått ett mystisk problem med at den drar olje. Det gjenstår også å få gjort ferdig cabben, dette er noe som er i ferd med å bli utført, Roy kan fortelle at det er Canvas som blir valgt fremfor det originale.
Roy har bygget om framskjermene i bakkant rund hjulbuene, han jobber som oppretter til daglig noe som er lett å se ut fra jobben som er gjort med denne.
Gled deg Roy til du får denne på veien, vi gleder oss til å se denne neste år!
En oppgradering fra prosjektet til Roy, som dere kan se ut fra bildene driver Roy i disse dager å sannerer ut litt rusk! Han har startet prosessen med bil-myndighetene og håper å kunne ha skilter på bilen ganske snart. Så får vi krysse fingrene for at dette går bra, denne bilen har blitt så fin så denne må vi få se masse på veiene fremmover!
Nydelig canvas-top montert, meget pent.
Hjertet er plassert på det rette stedet.
Her har Roy lagt igjen noen spor etter seg, avslørt for prøvekjøring...?
Ja som dere ser har Roy gjort en hel del og er snart klar, dette gir en liten knuff til oss andre som sliter med motivasjonen og lysten til å bli ferdig med det som måtte oppholde seg i garasjen.
Takk for titten Roy.
Her er en liten solskinnshistorie om en '38 Pontiac!
Sitter selv med ett stykke familiehistorie, en 38`pontiac som Johs hadde som medlem under navnet Kaj Villiam Hansen. Kaj kjøpte bilen av min farfar, og nå har min far og jeg fått kjøpe den tilbake av han som eier bilen nå.
MVH Henning Larsen
Bilder fra garasjen til Kjetil Tveit.
1970 GTO Convertible og 1987 Trans Am GTA.
Kjetil monterer nytt interiør og bygger motor om dagene... 455 sier ikke mer!
Mer bilder kommer senere...........
Bilder av Cato's prosjekt.
Dette er undertegnedes prosjekt!
1971 Pontiac GTO Convertible, 400cid M-22, dette er 1 av 79 produserte. Bilen blir som dere sikkert ser ikke original, jeg har valgt å bygge om en hel del men det har ikke blitt gjort kirurgiske inngrep i verken frame el body! Denne skal bare bli å skru tilbake til original stand, høres enkelt ut ikke sant! :-)
Cato